Fruit de la col·laboració entre Òmnium Cultural i l’editorial Pròxima en la publicació de les darreres edicions del “Concurs Literari per a escolars Òmnium Mataró. Memorial Joaquim Casas”, aquest any també hem fet la producció editorial del «12è Premi Sambori Òmnium. Premi escolar de Narrativa en Català 2018. Demarcació Serralada Litoral». Es tracta d’un llibre amb els treballs premiats pel jurat, dividits en sis categories. En total hi ha divuit relats.

La tasca de l’Editorial Pròxima s’ha centrat en el disseny i la maquetació de la tripa, la maquetació de la coberta i la impressió de 200 exemplars. Això ha estat així ja que Òmnium Mataró s’ha encarregat de la correcció ortotipogràfica dels textos i del disseny gràfic de la coberta.
Característiques del llibre
- Format: 150 x 210 mm
- 84 pàgines
- Coberta: cartolina gràfica mat de 260 gr
- Tripa: offset os de 80 gr
- Enquadernació: fresat
- Quantitat: 200 exemplars
El premi Sambori
El Premi Sambori és l’únic premi de narrativa en català dirigit als centres educatius dels Països Catalans. Va dirigit als alumnes de primària, secundària i batxillerat de tots els Països Catalans i té com a objectius promoure la participació en un projecte comú i difondre l’ús del català dins de l’àmbit escolar, tot incentivant la imaginació, la creativitat i aquells valors pedagògics que es treballen en cadascun dels centres.
Des del 2006, Òmnium Cultural organitza i impulsa el Premi Sambori Òmnium a Catalunya, Andorra i la Catalunya Nord, tot coordinant-se amb la Fundació Sambori, que organitza aquest concurs des del 1998 al País Valencià.
La participació, en aquest premi, ha anat en augment any rere any i en l’edició passada es va arribar a la participació total de 160.000 alumnes, una xifra que el converteix en el premi literari escolar amb més participació d’Europa.
Deja una respuesta